Actividades

Ciencia Educación Infantil

ALGUNHAS ACTIVIDADES


Actividade de Motivación

Un día apareceu na clase un camiño de terra... Que sorpresa!!

Seguindo ese camiño atopamos una miñoca que foi a protagonista durante todo o proxecto.

Despois de lle poñer nome á mascota, realizamos diversas actividades:

  • Debuxo da mascota.
  • Investigamos cousas sobre ela.
  • Fixemos a miñoca en plastilina.

 

RECOLLIDA E ANÁLISE DE TERRAS.

Entregamos a cada neno e nena unha bolsa de plástico hermética e unha ficha. Coa axuda da súa familia recolleron unha mostra de terra e cubriron os datos na ficha.

A continuación fixemos unha gráfica para rexistrar os tipos e a cantidade de bichos que atopamos.

Con todas elas fixemos un terrario para a aula


EXPERIMENTO Nº1

FILTRACIÓN DA AUGA NA TERRA

Obxectivo: Descubrir e observar a filtración da auga no solo.

Presentamos dous envases de plástico transparentes cortados pola metade. Colocamos a outra metade do bote boca abaixo e cunha gasa facendo de filtro

Nun destes envases puxemos area e no outro terra. Botamos un pouco de auga e observamos o que pasou, comentando e extraendo as conclusións.

 

 

 

 


.


EXPERIMENTO Nº2

A CONTAMINACIÓN DO SOLO

Obxectivo: Tomar conciencia da importancia da acción do ser humano na conservación do chan.

Aproveitando o material elaborado no experimento número 1 fixemos outra nova experiencia, esta vez engadíndolle á terra colorante. A continuación discutimos sobre o acontencido e sacamos as conclusións.

 

 

 

LIMPEZA DO NOSO PATIO

Despois de ver o importante que é o coidado do Medio e como pode influir o lixo no mesmo, decidimos limpar o noso patio e conciencíamonos da importancia do seu coidado.

 


EXPERIMENTO Nº3

AS CAPAS DO SOLO.

Obxectivo: Observar como é o perfil dun solo.

Neste experimento collemos distintos elementos do solo: pedras, area gorda,  area fina e humus, introducimos todos eles nunha botella de plástico transparente e engadimos auga. Despois axitamos a mestura e a deixamos repousar bastante tempo. Por último sacamos conclusións.

Despois de realizar o experimento anterior cada alumno fixo o perfil do solo.

 

PERFIL DO SOLO

Fixemos unha representación en papel da colocación das partículas presentes no solo atendendo ao seu tamaño.

Primeiro recollimos o material necesario (pedras, area grosa, area fina, e humus) e deseguido pegamos todo por orde, poñéndolle o nome respectivo. Nalgunhas aulas as pedras representáronas con papel maché

 


EXPERIMENTO Nº4

O CRECEMENTO DAS PLANTAS EN DISTINTOS SOLOS

Obxectivo: Observar como crecen as plantas en distintos solos.

En distintos envases transparentes, botamos pedras, area e terra con sementes. Despois de varias semanas observamos o que pasou.

 

 

PLANTACIÓN DE LEITUGAS 

Nalgunhas escolas fixemos plantacións individuais de sementes de leitugas para nós facer responsables do seu coidado e gozar dunha ensalada compartida unha vez medraran.

 


EXPERIMENTO Nº5

A IMPORTANCIA DAS PLANTAS NO SOLO

Obxectivo: Observar e reflexionar sobre a importancia de vexetación no solo.

Recollemos do patio un anaco de terra algo profundo sen presenza de herbas nin plantas, e outro de igual tamaño pero con herbas.

Introducimos os dous anacos en cubetas independentes, inclinándoas un pouco. Botamos auga e sacamos conclusións.

 


OUTRAS ACTIVIDADES

BUSCAMOS, RECOLLEMOS E IDENTIFICAMOS BICHOS

Unha das actividades máis motivadoras, e que estivo presente durante todo o proxecto, foi a búsqueda de bichos tanto nos patios das escolas como na compañía das súas familias.

Nas escolas utilizábamos o “aspirabichos”, as lupas, pas e angazos … e tamén a clave de bichos para identificar aos que se ían collendo.

 

 

FACEMOS DEBUXOS E TRAZOS

As actividades máis manipulativas do proxecto foron as operacións coas terras e os distintos solos, tanto dentro das aulas como nos patios das escolas.

Os nenos e nenas gozaro con estas actividades, aprendendo a compartir material e experiencias cos seus compañeiros e compañeiras.

Estas tarefas deron lugar a debuxos de animais que viven no solo, e que aproveitamos para fotografiar e imprimir as imaxes. Así, posteriormente, o alumnado, no traballo de mesa, puido identificar eses animais, pintalos e poñerlles nome.

 

 

O LIBRO DA MIÑOCA

Esta actividade fíxose paralelamente coas familias dos nenos e nenas dende as súas casas.

Cada semana un neno ou nena levaba a miñoca, mascota da clase, para a súa casa para poder xogar con ela e coidala.

As vivencias e experiencias compartidas con ela recollíanse nun caderno que acompañaba á miñoca e onde levaban unhas pautas para saber o que tiñan e podían facer con ela durante a súa estancia. Deste xeito os contidos traballados na clase reforzábanse e complementábanse cos traballos realizados nas casas.

 

AUTORES


GRUPO DE TRABALLO "TORQUE"

Silvia González Vilariño

Sandra Otero Lemos

Sandra Real Nimo

Laura Valiño Lemos

Mª Dolores Vázquez

Mª Ángeles Vidal López

RECOÑECEMENTOS


"XOGANDO COA LUZ"

1º PREMIO DA IV EDICIÓN PREMIOS EDUCACOMPOSTELA, SANTIAGO 2008.

"UNHA OLLADA CARA O PASADO"

2º PREMIOS Mª BARBEITO INNOVACIÓN E EXPERIENCIA PEDAGÓXICA, SANTIAGO 2009.

"LLEVANDO LA CIENCIA A LA EDUCACIÓN INFANTIL"

MENCIÓN DE HONOR. CIENCIA EN ACCIÓN EDICIÓN 10, GRANADA 2009.

LIGAZÓNS


Pagciencia

Lamap

Cienciacreativa

Escolares

Cienciart

El poema de los átomos

Monumento al átomo

Experimentos de física

Tsunami


© Angeles Vidal & Ramon Cid - vidal@edu.xunta.es 

···