Actividades

Ciencia Educación Infantil

ALGUNHAS ACTIVIDADES


ACTIVIDADE DE MOTIVACIÓN.   

Iniciamos o proxecto a través dunha fase MOTIVADORA.

Á volta do nadal atopamos que nas nosas aulas había uns agasallos "que deixaran" os reis magos. Neles descubriron un xoguete sorprendente, que non todos, senón máis ben poucos, coñecía: O SEÑOR PATACA.

A continuación comezamos a falar sobre este xoguete, que crían que era e por que o deixarían os Reis?. Chegando á conclusión de que era un boneco dunha pataca:

Después de descubrir do que se trataba este agasallo, fixemos unha pequena reflexión cos nenos/as sobre que sabemos sobre as patacas. Esta recollida realizámola coa axuda dun panel onde se plasmaron os coñecementos e se formularon unha serie de preguntas.


QUE SON AS PATACAS?

Con esta actividade pretendemos estudar:

Que son as patacas? Para que serven? Que forma teñen? Que cor? Etc.

Sempre, antes de levar a cabo as experiencias, adiantamos as ideas previas que teñen os nenos/as sobre este tema, continuando coa creación das súas hipóteses do que vai suceder, para logo, realizar unha comprobación sobre o falado.

Tocamos as patacas, falando da súa textura, forma, tamaño, cor, …

Probamos as patacas para ver que saber teñen. Olemos as patacas para comprobar se teñen olor. Abrímolas e miramos como son as patacas por dentro, …

Debuxo inicial da pataca e invención dun nome.


PLANTACIÓN

Coa realización desta actividade inténtase averiguar as diferentes maneiras de plantar patacas, despois de ir revisando a información que traen os nenos e nenas das súas casas.

Averiguouse que hai diversas formas de plantación e elexíronse tres para levar a cabo nas nosas aulas:

1º ESCOLLEMOS AS PATACAS: miramos as patacas que    teñen gromos e apartámolas do resto.

2º POÑEMOS TERRA NUN RECIPIENTE: escollemos unha caixa transparente para poder observar o proceso de crecemento tanto por arriba como por abaixo.      

3º COMEZAMOS A PLANTAR: para plantar temos en conta que as patacas non poden ir todas xuntas, polo tanto, mediremos uns 20 cm de separación entre planta e planta.

4º CREAMOS O NOSO HORTO NA AULA

( PERMANENTE): na aula temos un lugar permanente onde está o noso horto e recuncho con información sobre as patacas.

SEMANALMENTE: facemos un rexistro do crecemento das plantas.

Regamos, contamos o número de follas, medimos as plantas e, finalmente deixamos constancia de todo nun rexistro ao que denominamos: DIARIO DA PATACA. 

 

O DIARIO DA PATACA

Con esta actividade pretendemos observar e rexistrar o proceso de crecemento do tubérculo. Esta actividade desenvólvese unha vez á semana polo encargado do día. Consiste en:

1º– Observar a planta, o seu proceso de crecemento.

2º- Regamos as plantas. Unha vez á semana regábanse as plantas, aínda que, revisábanse todos os días para ver se precisaban auga, e de ser este o caso, tamén se regaban.

3º- Medimos as plantas e rexistramos a súa medida. Tamén revisamos     o crecemento que se produce na terra e o rexistramos.

4º- Contamos o número de follas, miramos se as follas son grandes, pequenas, … revisamos se a cor é a debida, …

 

GRÁFICA DAS PATACA

Con esta actividade rexistramos o crecemento das patacas, as partes que compoñen a planta da pataca, ...

1º COLLEMOS UNHA PATACA E POÑÉMOSLLE UNS PALILLOS EN FORMA DE CRUZ.

2ºCOLLEMOS UNHA XERRA E BOTAMOS AUGA: medimos a cantidade de auga que imos a poñer no recipiente.

 3º METEMOS A PATACA NO RECIPIENTE: poñémola no recuncho da pataca.

SEMANALMENTE  rexistramos o proceso de crecemento e revisamos

 se precisa auga.

 

HIDROPONÍA

 1º PREPARAMOS UNHA CAIXA: poñémoslle unha rede na parte superior, facémoslle uns cortes, forramos a caixa cunha cartolina negra e deixamos un burato para poder regar.

 2º POÑEMOS AS PATACAS: colocamos as patacas respectando unha distancia de 20 cm. aproximadamente e a continuación regámolas cun pulverizador.

3º GARDAMOS A CAIXA: metemos a caixa dentro dun saco, estirámolo epechámolo con cinta adhesiva. A continuación, fixemos uns buratos para sacar o grelo da pataca fora e por último, vólvese a regar.

4º COLOCÁMOLO NO RECUNCHO DA PATACA.

SEMANALMENTE revisamos o proceso de crecemento e regamos as patacas.


DE ONDE PROCEDEN AS PATACAS?

Con esta actividade pretendemos estudar de onde proceden as patacas.

A súa historia  dende que viñeron dende o Perú ata España.

A nosa variante “ A pataca de Galicia”: a súa plantación na nosa comunidade autónoma.

O logotipo da pataca galega.

Utilizáronse diferentes medios de consulta como: internet, enciclopedias, contos como: Pirracas e as patacas, Os bolechas: a pataca de Galicia, …

 


A NOSA MASCOTA.

Con esta actividade pretendemos crear a nosa mascota, polo que, logo de xogar co Señor Pataca, cada un elixe con que accesorios lle gusta máis e fai a súa propia.

Para a realización desta actividade precisamos:

  • plastilina
  • goma eva
  • limpapipas
  • cola
  • etc.
  • ... e moita imaxinación




DE QUE ESTÁN FEITAS AS PATACAS?

 

Con esta actividade pretendemos coñecer algo sobre o que hai “dentro” da pataca, e que tamén esta presente noutros alimentos nas nosas vidas (xamón cocido, mortadela, salchihas... ): o amidón.

 

Para eso, usamos lugol ou betadine e microscopios.

 


PARTES DA PATACA E PARTES DA PLANTA

Con esta actividade pretendemos aprender as partes da pataca, as partes da planta da pataca e, cal é a súa función.

 

COLLEITA DAS PATACAS

Con esta actividade pretendemos completar a aprendizaxe vendo finalizado o proceso de crecemento da planta. Recollemos o froito unha vez vista a floración da planta, concluíndo así co experimento da plantación en terra.

 

FESTA DAS PATACAS

Con esta actividade damos por concluído o proxecto. Finalizamos cunha festa na que o menú consta de pratos cociñados que teñen como alimento base “a Pataca”. Para a realización desta festa volvemos a involucrar ás familias, tanto na realización da comida como no disfrute da festa.

 

AUTORES


GRUPO DE TRABALLO "TORQUE"

Silvia González Vilariño

Sandra Otero Lemos

Sandra Real Nimo

Laura Valiño Lemos

Mª Dolores Vázquez

Mª Ángeles Vidal López

RECOÑECEMENTOS


"XOGANDO COA LUZ"

1º PREMIO DA IV EDICIÓN PREMIOS EDUCACOMPOSTELA, SANTIAGO 2008.

"UNHA OLLADA CARA O PASADO"

2º PREMIOS Mª BARBEITO INNOVACIÓN E EXPERIENCIA PEDAGÓXICA, SANTIAGO 2009.

"LLEVANDO LA CIENCIA A LA EDUCACIÓN INFANTIL"

MENCIÓN DE HONOR. CIENCIA EN ACCIÓN EDICIÓN 10, GRANADA 2009.

LIGAZÓNS


Pagciencia

Lamap

Cienciacreativa

Escolares

Cienciart

El poema de los átomos

Monumento al átomo

Experimentos de física

Tsunami


© Angeles Vidal & Ramon Cid - vidal@edu.xunta.es 

···