Actividades

Ciencia Educación Infantil

ALGUNHAS ACTIVIDADES


“Olores

Levamos  catro botes  a clase e que conteñen: vinagre, allo, cebola e anís, investigamos a que ulen e de onde ven o olor.

Como chega o olor ao noso nariz? (hipóteses.)

Tiramos as conclusións despois de realizar os experimentos, e posteriormente reflectimos os resultados nunha ficha.

 

“Evaporación”

Mollamos o encerado e seca axiña.

Mollamos un mandilón e deixamos secar.

Pasamos a fregona e vemos como seca.

Deixámos aberta unha botella de auga e marcamos  cun rotulador o seu nivel. Controlamos ese nivel  durante  varios días. Antes de levar a cabo o experimento preguntámonos:

  • que vai pasar?
  • Onde vai esa auga?
  • Desaparece mais rápido se vai calor ou frío? 
  • E se hai vento que pasaría? 

(Hipóteses).

Realizamos as actividades e sacamos as conclusións despois  representamos os resultados nunha ficha.

 


“Condensación”

Levamos auga quente nun termo poñemos un espello enriba: que vai pasar?

Facemos as nosas  hipóteses.

Logo realizamos o experimento: que pasa no espello? que notas na man cando tocas o espello? cando pos a túa man enriba do vapor de auga, que pasa?  Tiramos as conclusións. Para este experimento visualizamos diversos vídeos.

 

“Xeo, auga e vapor”

Temos un recipiente con auga: que pasará se a poñemos no conxelador? Que pensades que lle pasará ás moléculas de auga? (primeiras hipóteses).

A continuación realizamos o experimento.

Collemos o  xeo do conxelador,  como é o xeo? que lle vai pasar ao xeo fóra do conxelador? e ás moléculas?

Facemos hipóteses. Comprobamos o que pasa  realizando o experimento.

Poñemos a  auga a ferver,  que vai pasar?   como estarán  as moléculas?  (hipóteses). Realizamos o experimento. Sacamos conclusións: que pasou?, como estarán colocadas as moléculas na auga  líquida? como estarán colocadas as moléculas no xeo? e no vapor de auga? ...

Visualizamos diversos vídeos sobre o comportamento das moléculas da auga nos tres estados.

Representamos nunha ficha o experimentado.

 

 


Máis unidos, menos unidos”

En tres pratos poñemos un pouco de auga, aceite e alcohol:  que vai pasar ao cabo dun tempo? cal se vai evaporar antes?  evaporáranse todos? quedará algo o día seguinte?.

Facemos  as nosas hipóteses.

Logo realizamos o experimento: que pasa? Cal se evapora antes? Por que? Evaporarase o aceite? Por que ocorre deste xeito?

Sacamos as conclusións. Representamos  o resultado nunha ficha. 

 

Científicos relacionados  

Entre os científicos “que apareceron” nas nosas aulas están os seguintes: Dalton, Bohr, Rutherford e Thomson.

 

A táboa periódica

Presentámoslla e identificamos algúns elementos como:  carbono, ouro, prata, chumbo.

 

Xogos

Realizamos moitos xogos para afianzar os coñecementos adquiridos mediante os experimentos:

  • xogo da unión de moléculas
  • xogo do movemento dos átomos
  • xogo dos metais
  • xogo da botella
  • etc…

 

 

Libro dos alumnos.

Ao final do curso todos os nenos e nenas levaron o seu libro de actividades no que se reflicte o traballo realizado na aula sobre os átomos.

Exemplos desas actividades.

 

Actividades na casa a través do maletín científico

Realizando  tódolos experimentos feitos en clase para ampliar a información e que logo deben explicar na aula.

Exemplos das actividades.

Exemplo de presentación feita por pais

 

Obra de teatro: “Alá no fondo hai sitio dabondo”

 Fomos a ver unha obra de teatro sobre os átomos e o nanomundo na Sala Nasa de Santiago de Compostela.

 

AUTORES


GRUPO DE TRABALLO "TORQUE"

Silvia González Vilariño

Sandra Otero Lemos

Sandra Real Nimo

Laura Valiño Lemos

Mª Dolores Vázquez

Mª Ángeles Vidal López

RECOÑECEMENTOS


"XOGANDO COA LUZ"

1º PREMIO DA IV EDICIÓN PREMIOS EDUCACOMPOSTELA, SANTIAGO 2008.

"UNHA OLLADA CARA O PASADO"

2º PREMIOS Mª BARBEITO INNOVACIÓN E EXPERIENCIA PEDAGÓXICA, SANTIAGO 2009.

"LLEVANDO LA CIENCIA A LA EDUCACIÓN INFANTIL"

MENCIÓN DE HONOR. CIENCIA EN ACCIÓN EDICIÓN 10, GRANADA 2009.

LIGAZÓNS


Pagciencia

Lamap

Cienciacreativa

Escolares

Cienciart

El poema de los átomos

Monumento al átomo

Experimentos de física

Tsunami


© Angeles Vidal & Ramon Cid - vidal@edu.xunta.es 

···